مشاور و مدرسه با نشاط

ایجاد نشاط و انگیزه برای دانش آموزان و معلمان -مشاوره و راهنمایی دانش آموزان - مشاوره تحصیلی - بیان آسیب های اجتماعی

مشاور و مدرسه با نشاط

ایجاد نشاط و انگیزه برای دانش آموزان و معلمان -مشاوره و راهنمایی دانش آموزان - مشاوره تحصیلی - بیان آسیب های اجتماعی

آخرین مطالب

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است


🔴 رونمایی از گوشی همراه برای کاهش اعتیاد به آن

🔹شرکت شیلینگر با رونمایی از گوشی‌هایی که به سنگ ریزه‌های دایره‌ای شکل مجهز هستند، در تلاش است میزان اعتیاد کاربران به چک کردن بیش از اندازه گوشی‌هایشان را بکاهد.
 

 🔹به نقل از وب سایت  theverge، از آنجا که روز به روز کاربران، بیشتر به گوشی‌های هوشمند همراه خود وابسته شده و یا به عبارتی دیگر به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند، شرکت‌های بسیاری درصدد کاهش میزان اعتیاد کاربران به گوشی‌هایشان هستند.
 

🔹شرکت شیلینگر (Schillinger) به منظور کاهش میزان اعتیاد کاربران به گوشی‌های هوشمند خود از پنج نوع گوشی جدید رونمایی کرده است که  قاب آن از جنس پلاستیک پولیکسی متیلین بوده و مجهز به تعدادی سنگ ریزه دایره‌ای شکل، در پشت صفحه گوشی هستند تا کاربرانی که به چک کردن بیش از اندازه گوشی خود عادت دارند، با فشردن و لمس آنها به عادت خود پاسخ دهند.
 

🔹این سنگ ریزه‌های دایره‌ای شکل به کاربران این امکان را می‌دهد تا با لمس و فشردن آنها، احساس کاذب چک کردن گوشی و مطالب داخل گوشی به آنها دست دهد و بدین ترتیب میزان اعتیادشان به چک کردن بیش از اندازه گوشی کاهش پیدا کند.
 

🔹کارکرد سنگ ریزه‌های دایره‌ای شکل و هموار در پشت این گوشی‌ها، به این گونه است که کاربران با لمس آنها حس می‌کنند در حال چک کردن گوشی همچون بالا پایین بردن (scroll) و سوآیپ کردن ( swipe) صفحه گوشی خود هستند و این امر به طور روحی و روانی، بر روی عملکرد مغز آنان تاثیر گذاشته و احساس کاذب چک کردن گوشی را به آنها می دهد. بدین ترتیب از میزان اعتیاد و وابستگی کاربران به گوشی‌های خود کاسته می شود.
 

🔹البته بنظر نمی رسد که این گوشی ها به منظور فروش و عرضه، روانه بازار شوند و احتمالا تنها بعنوان یک فناوری و نوآوری در نمایشگاه هفتگی طراحی وین اتریش رونمایی شده‌اند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۶ ، ۲۱:۱۳
لیلا تقی زاده

رفتار مناسب در مقابل "جیغ و داد کودک"

☘️ نباید به جیغ‌های آنها اعتنا کرد. وقتی یک کودک با جیغ‌زدن یا پرخاشگری به خواسته‌های خود می‌رسد چون از این رفتار خود امتیاز و پاداش می‌گیرد و برایش لذت‌بخش است، بنابراین می‌آموزد که این رفتار را تکرار کند. اگر پدر و مادر به جیغ‌‌زدن فرزندان خود توجه کنند، این رفتار را در او تقویت می‌کنند.

 🍁 راهکار :

در چنین وضعیتی باید از تکنیک نادیده گرفتن، استفاده کرد. یعنی وقتی یک کودک تلاش می‌کند فراتر از قوانین و مقرراتی که برایش وضع شده، امتیازی بگیرد ما باید از تکنیک نادیده گرفتن استفاده کنیم. یعنی در کنار او هستیم ولی نه به او نگاه می‌کنیم نه با او حرف می‌زنیم، فقط خودمان را مشغول می‌کنیم بدون این‌که با او ارتباط برقرار کنیم. این طوری کودک متوجه می‌شود بدون ارتباط با پدر و مادر، هیچ لذتی برایش وجود نخواهد داشت ک عادتش را ترک می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۶ ، ۲۱:۰۴
لیلا تقی زاده

مادر مسئول ، الزاما همیشه نگران نیست، مادر مسئول ، کارهای فرزندش را به جای او انجام نمی دهد. مادر مسئول ، بازرسی برای کنترل محسوس فرزندش نیست. مادر مسئول ، قربانی نیست .

مادر خوب بودن را با قربانی بودن ، اشتباه نکنیم.
مادر نباید خودش را قربانی بچه هایش بکند....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۶ ، ۲۱:۰۱
لیلا تقی زاده

👈" نبایدها " در ارتباط با فرزند نوجوان

☘️ توهین نکنید
 نوجوانان مانند همه دوست ندارند تحقیر شوند. هر چه بیشتر به نوجوان توهین کنید، بیشتر از شما فاصله می‌گیرد و رفتارش بدتر می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد نوجوانانی که مورد تحقیر و توهین والدین هستند، در زندگی فردی و اجتماعی در مقایسه با دیگران موفقیت کمتری دارند.

☘️ نظرات خود را به فرزندان تحمیل نکنید
هرگز فرزندتان به زور و اجبار نظرتان را نمی‌پذیرد. تحمیل نظر باعث جبهه‌گیری فرزندان می‌شود.

☘️ پیش داوری نکنید
ابتدا با دقت به حرف‌های فرزند گوش کنید، سپس نتیجه‌گیری و داوری کنید. اگر جوان والدینش را روشنفکر نداند، حرف آنان را گوش نمی‌کند.
.......................🌺...................

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۶ ، ۲۰:۵۷
لیلا تقی زاده

رازهای موفقیت " در تحصیل و زندگی

☘️ 1⃣اول فکر کردن است؛
 به ارزشهایی که میخواهی بر اساس آنها زندگی کنی، فکر کن

☘️ 2⃣دوم باور کردن است؛
خود را باور کن و بر اساس آنچه فکر کرده ای، عمل کن تا به ارزشهایی که در سر داری برسی

☘️ 3⃣سوم آرزو کردن است؛
 آرزوی چیزی را بکن که بر اساس باورهایت نسبت به خود و ارزشهایی که در سر داری باشد

☘️ 4⃣چهارم جرأت کردن است ؛
جرأت کن آرزوهایت را بر آورده کنی، آرزوهایی بر اساس باورها و ارزشهایی که در سر داری.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۶ ، ۲۰:۵۴
لیلا تقی زاده

 فعالیت هایی برای پیشگیری از اختلال ریاضی در کودکان پیش دبستانی

⏪ یادگیری سمت ها و جهت ها

⏪ شناخت اعضای بدن

⏪ یادگیری مفهوم طبقه بندی ( پیدا کردن شباهتها و تفاوت ها)

⏪ یادگیری مفاهیم بالا_پایین و رو، زیر، داخل و خارج

⏪ لی لی کرد، حمل توپ کوچک داخل قاشق 
    
⏪شناخت رنگها 

⏪ درست آدرس دادن جای اشیا

⏪  غلبه طرفی داشتن(در استفاده از دست، پا، چشم و گوش: کدام طرف بدن را بیشتر بکار میبرد).

⏪ تمرینات حفظ تعادل
 
⏪شمردن تا 5

⏪پرتاب دارت یا توپ در سبد با دست برتر

⏪بازی با پازل، راه رفتن مارپیچ بین وسایل مثل صندلی

⏪ بستن زیپ، دکمه ها و بند کفش

⏪ بازیهای دقتی و تمرکز و نشانه گیری

⏪ راه رفتن روی خط راست

⏪ مهارت استفاده از ابزار

⏪ تقویت عضلات انگشتان دست و مهارت های حرکتی

⏪ بازیهای شمارشی مثل منچ و مار پله

⏪ تمرین چهار دست و پا رفتن
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۲:۱۱
لیلا تقی زاده

بازی ببین و بچین( لوگوها.پازل ها و..)
- تانگو و تانگرام
- بازی چی با چی
- خواندن کتاب داستان کوتاه و خلاصه گویی آن
- تکمیل قسمت های ناتمام داستان ها و جملات و کلمات
- تمرینات ساده تر ریاضی
- کلر بوک ریاضی
- سوزنی گل
- بازی بولینگ
- مازهاََ
- شمارش تعداد اشیا و .ََ. در تصویر خاصی
- تکرار اعداد پس از اینکه مربی یا والدین گفتند(اول دو عدد و تکرار کنی و سپس تعداد اعداد را بیشتر کنید)
- جواب دادن به معماها و چیستان
- تمرینات مربوط به شمارش و توالی اعداد و طبقه بندی و ردیف کردن
- سودوکو
- سوالات تصویری هوشی(کدام قطعه مال کدام تصویر هست)
- شناخت اشیا و وسایل ریز از طریق لمس آنها(با چشم بسته)
و...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۲:۰۷
لیلا تقی زاده


اولین قدم:

این است که از طبیعی بودن کودک مطمئن شد. اطمینان از این که کودک فاقد عقب ماندگی ذهنی و ضایعه مغزی و به لحاظ روانی عادی است.

سوالی که در این جا به وجود می آید که اگر کودک ضایعه مغزی ندارد و به لحاظ هوشی و روانی نیز طبیعی است، پس چه دلایلی وجود دارد که در درس ریاضی با همسالان خود متفاوت بوده و با وجود اینکه تلاش زیادی هم در درس ریاضی دارد به خوبی پیشرفت نمی کند؟

ما از تولد تا زمان خود تجارب زیادی داریم و می توانیم بعضی از مشکلات خود را حل کنیم. اما کودک ممکن است از بدو تولد خود یک تجربه را نداشته باشد. مثلاً سینه خیز حرکت نکرده باشد. این یک تجربه ی مهم است که ممکن است کودک کسب نکرده باشد. در چنین مواردی به دلیل نبود یک تجربه لازم، فرد دچار مشکلاتی در یادگیری خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۲:۰۲
لیلا تقی زاده