مشاور و مدرسه با نشاط

ایجاد نشاط و انگیزه برای دانش آموزان و معلمان -مشاوره و راهنمایی دانش آموزان - مشاوره تحصیلی - بیان آسیب های اجتماعی

مشاور و مدرسه با نشاط

ایجاد نشاط و انگیزه برای دانش آموزان و معلمان -مشاوره و راهنمایی دانش آموزان - مشاوره تحصیلی - بیان آسیب های اجتماعی

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

 عادات " افراد موفق "

☘️ یک پژوهشگر با بررسی زندگی بیش از 100 فرد موفق، عادت‌های روزانه‌ آنها را که به موفقیت‌شان کمک می‌کند، کشف کرده است.

🍁 سحرخیزی
🍁 مثبت ‌نگری
🍁 ورزش منظم
🍁 مطالعه‌ مداوم
🍁 هم رنگ جماعت نبودن
🍁 کمک کردن به دیگران
🍁 دنبال کردن اهداف خود
🍁 کمک گرفتن ازمشاوران مجرب
🍁 نشست ‌و برخاست با افراد موفق
🍁 روزانه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه تفکر و تعمق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۷:۲۹
لیلا تقی زاده


دوره های طلایی رشد کودک از مسیر بازی می گذرد و در فرآیند طبیعی بازی ها،کودکان ابتدا خود و سپس جهان بیرونی را درک کرده و می شناسند و سپس با بازی های تعاملی و نمادین با والدین و همسالان به جامعه وارد شده و نقش های آینده خود را تمرین می کنند،تسلط بر خود کنترلی و هماهنگی عصبی-ماهیچه ای،تفکر و حل مسئله و همکاری را ابتدا در بازی آموخته،تمرین و سپس درونی می کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۷:۱۰
لیلا تقی زاده

جملاتی برای بالا بردن اعتمادبنفس کودکان:

۱. من به تو اعتماد دارم.
۲. حضور او در جمع خانواده را مهم بدانید. مثلا بگویید «وقتی خدا تو رو به ما داد، می دانست ما چه چیزی در زندگی احتیاج داریم»
۳. ببخشید عزیزم.
۴.من تو را می بخشم.
۵.امشب می خواهم فقط وقتم را با تو بگذرانم. چه کاری دوست داری که انجام بدهیم؟


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۸
لیلا تقی زاده

با خط کش دیگران خود را نسنجید، زیرا همیشه نقاط ضعف خود را خواهید دید.

فصل شروع و پله ی اول روزهای کاری و درسی شما قرار نیست شبیه پله ی دهم روزهای یک نفر دیگر باشد.

هرکس برای رسیدن به جایگاه موفقی که الان دارد سالها قبل زحمت کشیده.

خط کش مقایسه را بشکنید
خودتان برای خودتان  معیارخط کش تعیین کنید...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۷
لیلا تقی زاده
نکاتی برای والدین" کودکان دارای ناتوانی در یادگیری LD" :
 
Image result for ‫اختلال یادگیری‬‎
 
 
تاکید بر عادات زندگی سالم: با توجه به این موضوع  فرزندتان ممکن است تصور کند که مشکل یادگیری او هم جسمی است و هم به مغز مربوط می شود. خواب ،تغذیه و عادات ورزشی موضوعات مهمی هستند زیرا  اگر کودکان با ناتوانی های یادگیری غذا بخورد و خواب کافی داشته باشد  و ورزش کند بهتر می تواند بر تکالیف سخت تمرکز کند.
 
ورزش - ورزش نه تنها برای بدن بلکه برای ذهن هم  مفید است. فعالیت بدنی منظم باعث می شود تفاوت زیادی در خلق و خوی، سطح انرژی، و حل مسائل ذهنی بوجود آید. کودک ناتوان در یادگیری را هم درخارج از مدرسه  وهم در محل زندگی و در طول روزبه ورزش و بازی و تحرک  تشویق کنید. ورزش بهترین درمان برای استرس و نا امیدی است.
 
رژیم غذایی –مواد غذایی غنی می تواند به رشد و نمو فرزند شما کمک کند. یک رژیم غذایی پر از غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات، پروتئین بدون چربی موجب افزایش تمرکز ذهنی می شود.مطمئن باشید که فرزند تان روز خودرا با خوردن یک صبحانه خوب شروع می کند. ونباید بیش از 4 ساعت بین وعده های غذایی فاصله باشد. این کار به حفظ ثبات و سطح انرژی کودکتان کمک می کند.
 
خواب – اگر فرزند شما بخوبی استراحت نکند دچار مشکلات یادگیری می شود. نیاز کودکان و نوجوانان به خواب بیشتر از بزرگسالان است. 
به طور متوسط، پیش دبستانی ها به 13-11 ساعت خواب در هر شبانه روز نیاز دارند. کودکان سنین  مدرسه در حدود 11-10 ساعت ، و نوجوانان به  10-5/8 ساعت  خواب نیاز دارند. شما مطمئن شوید کودکتان خواب و استراحت کافی دارد. نوع نور ساطع شده توسط صفحه نمایش الکترونیکی (کامپیوتر، تلویزیون، آی پد ، ویدئو ، و غیره) بر فعالیت مغزموثر است . بنابراین  با خاموش کردن تمام لوازم  الکترونیکی حداقل یک یا دو ساعت قبل ازخواب به فرزندتان کمک کنید .
 
علاوه بر عادات سالم فیزیکی ، شما همچنین می توانید کودکان را به عادات احساسی سالم تشویق کنید. آنها ممکن است بخاطرمشکلات یادگیری احساس نا امیدی کنند. سعی کنید برای کنترل خشم، سرخوردگی، و رفع احساس نا امیدی  به آنها اطلاعاتی بدهید . زمانی که می خواهند  صحبت کنند به حرفهایشان گوش فرا دهید و یک محیط باز برای گفتگو ایجاد کنید. این کار کمک خواهد کرد که این کودکان ،بااحساسات خود ارتباط برقرار کنند و در نهایت یاد بگیرند که چگونه خود را آرام نموده و احساساتشان را کنترل کنند.
 
برخی از والدین، ناتوانی در یادگیری فرزند خود را بعنوان یک رازحفظ می کنند، که ممکن است با احساس شرم و گناه همراه باشد. خانواده و دوستان ،بدون دانستن این موضوع ممکن است نتوانند مشکل یادگیری فرزند شما را تشخیص دهند و آن را نوعی تنبلی و بیش فعالی بدانند. هنگامی که آنها ازاین مشکل آگاه شوند بهتر می توانند جهت پیشرفت کودک بشما کمک کنند. 
 
در خانواده، خواهران و برادران ممکن است احساس کنند  که  برادر یا خواهر شان که دچار ناتوانی در یادگیری است  نیاز به توجه بیشتر دارد و منضبط نیست و نیاز به درمان دارد. شاید به دلیل توجه بیشتر، به  آنها حسادت کنند. والدین  می توانند در بروز این احساسات، با همه فرزندان خود صحبت کنند  و به آنها اطمینان خاطر دهند که همه آنها را نیز دوست دارند .پس باید در انجام تکالیف درسی به خواهر یا برادر ناتوان در یادگیری کمک کنند.
 
ترجمه:مرضیه لک


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۴
لیلا تقی زاده

مهارتهای اجتماعی و عاطفی کودکان LD

(کودکان دارای مشکلات ویژه یادگیری)

 

ناتوانی های یادگیری ممکن است  برای کودکان بسیار ناامیدکننده  باشد. تصور کنید که کودک با مشکلی روبروست که تمام دوستان او به سهولت از کنار آن می گذرند.

کودک LDدر کلاس درس نگران است و احساس شرم می کند و تلاش می کند تا بتواند توانایی خود را نشان دهد . این موضوع برای  کودکان تیز هوش  LDبسیار غیر عادی و ناامیدکننده تر است.

کودکان و نوجوانان با ناتوانی های یادگیری ممکن است در ابراز احساسات خود با مشکل مواجه شوند.آنان تا حدودی در نشانه های غیر کلامی از دیگران ضعیف ترند.که این موضوع می تواند  به ایجاد  مشکل در درس خواندن و یا  با همسالان آنها منجر شود.

شما  به عنوان یک پدر و مادر، می توانید در این زمینه تاثیر بسیار زیادی داشته باشید. مهارت های اجتماعی و عاطفی از  شاخص ترین معیارهای  موفقیت برای همه کودکان وخصوصا بچه ها ی ld می باشد .

مهارت های تحصیلی مهمتر از هر چیز دیگری است.، که موجب موفقیت وشادی آنها بصورت  دائمی است.

ناتوانی های یادگیری، و چالش های همراه آن، می تواند منجر  به کاهش عزت نفس ، انزوا، و مشکلات رفتاری شود، اما شما لازم نیست کار خاصی بکنید و می توانید با حمایت قوی کودکان با ناتوانی های یادگیری ،به آنان کمک کنید.تا بتوانند توانمندیهای خود را بیان کنند و نا امیدی را از خود دور سازند، ومشکلات را به چالش بکشند(بر مشکلات غلبه کنند). شما می توانید با ایجاد زمینه های  لازم برای رشد کودک نه تنها در موفقیتهای تحصیلی بلکه در ایجاد عادات  و احساسات خوب به او کمک کنید. وزمینه  را برای رسیدن به  موفقیت در همه مراحل زندگی وی  فراهم کنید.

راههای کمک به یک کودک با ناتوانی های یادگیری

همه کودکان هر دوحالت نشاط و خستگی را دارند. اما ممکن است چنین بنظر برسد که کودک        ld شما مشکل خاصی دارد. شما ممکن است برخی از نا امیدی ها را در کودک خود مشاهده و تجربه کرده باشید. و آن را زمانی می توانید مشاهده کنید که کودک ، بدون نیاز به راهنمایی شما بخواهد یک کار دشواری را انجام دهد .

پس از اینکه به وجود مشکلات ویژه یادگیری فرزند خود پی بردید، خواهید توانست  علائم مشکلات خانه و مدرسه را بشناسید. مطمئنا شما  می توانید با پدر و مادر سایر کودکانی که مشکلات مشابه با کودکتان را دارند در ارتباط باشید واز دانش و حمایت عاطفی آنان بهره مند شوید.  

اگرمی خواهید به مهارت های اجتماعی و عاطفی  قوی دست یابید که بتواند در از بین بردن استرس بشما کمک کند ،شما می توانید به  خودتان ودیگران کمک کنید، که  احساس خوبی داشته باشند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۱
لیلا تقی زاده

 

آیا می دانید تنها با لبخند می توانید سهم بزرگی در تجربه حس خوب داشته باشید؟
اگر نمی دانید برایتان تنها چند مورد از فواید لبخند را مثال می زنیم:

۱ . لبخند جذابتان می کند:
همه ما به سمت افرادی که لبخند می زنند کشیده می شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

2. لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد.
دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می زند.

3. لبخند مسری است.
لبخند زدن برایتان شادی می آورد. با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می کشید.

4. لبخند زدن استرس را از بین می برد:
وقتی استرس دارید، لبخند بزنید. با اینکار استرستان کمتر می شود و می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید.

5. لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند:
به این دلیل عملکرد ایمنی بدن تقویت می شود که شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید.

6. لبخند زدن فشارخونتان را پایین می آورد.
وقتی لبخند می زنید، فشارخونتان به طرز قابل توجهی پایین می آید. لبخند بزنید و خودتان امتحان کنید.

7. لبخند زدن اندورفین، سروتونین و مسکن های طبیعی بدن را آزاد می کند:
تحقیقات نشان داده است که لبخند زدن با تولید این سه ماده در بدن باعث بهبود روحیه می شود. می توان گفت لبخند زدن یک داروی مسکن طبیعی است.

8. لبخند زدن چهره تان را جوانتر نشان می دهد:

عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می شوند صورت را بالا می کشند. پس نیازی به کشیدن پوست صورتتان ندارید، سعی کنید همیشه لبخند بزنید.

9. لبخند زدن باعث می شود موفق به نظر برسید:
به نظر می رسد که افرادیکه لبخند می زنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و در کارشان بیشتر پیشرفت می کنند.

10. لبخند زدن کمک می کند مثبت اندیش باشید:
لبخند بزنید. حالا سعی کنید بدون از بین رفتن آن لبخند به یک مسئله منفی فکر کنید. خیلی سخت است. وقتی لبخند می زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می فرستد که "زندگی خوب پیش می رود". پس با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی دور بمانید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۶:۵۷
لیلا تقی زاده

امپاتی (empathy) چیست؟

 "امپاتی" به معنی خود را به جای دیگران قرار دادن است. مادری کودکش را به گردش می برد. او خیلی خوشحال است اما کودک زار زار گریه می کند.

مادر ابتدا دلیل گریه کودک را نمی فهمد اما وقتی خود را جای کودک می گذارد و از دید کودک به جهان می نگرد، تازه متوجه می شود کودک فقط پاهای آدمها را می بیند، و در این شلوغی چیز دیگری نمی بیند. از این پایین دنیا خیلی خسته کننده است.

هرچه توانایی امپاتی در شما افزایش پیدا کند، ارتباطهای صمیمانه تری با دیگران خواهید داشت.
پژوهشگران معتقدند که امپاتی می تواند تا حد زیادی مشکلات خانوادگی را که عموما از عدم درک متقابل ناشی می شود، حل و فصل کند.
اگر پدر و یا مادر هستید خودتان را جای فرزندتان بگذارید ، آیا چنین والدینی را دوست دارید؟ خودتان را جای همسر، معلم، شاگرد، فروشنده، خریدار و یا دوستتان بگذارید.
آیا طرف مقابلتان را دوست دارید؟
"توانایی امپاتی را تمرین کنید و در خود افزایش دهید."


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۶:۵۴
لیلا تقی زاده

بازی برای ایجاد خلاقیت در کودک ۱ ساله شما

کودکزمان بازی با کودکتان فقط زمان بازی و سرگرمی نیست، بلکه زمان آموزش درسهای زندگی به کودکتان هم می باشد.

● ۱۰ بازی برای سال اول شما و کودکتان:

زمان بازی با کودکتان فقط زمان بازی و سرگرمی نیست، بلکه زمان آموزش درسهای زندگی به کودکتان هم می باشد. در این مقاله ما بازیهایی را به شما پیشنهاد می دهیم که علاوه بر سرگرم کردن کودکتان آموزشهایی را در جهت ایجاد خلاقیت و تقویت هوش و افزایش سطح هوشیاری کودک دلبند شما فراهم می آورد.

 ۱) کجا رفت؟

یک توپ کوچک نرم انتخاب کنید، آن را در یک ظرف درپوش دار بگذارید. از بچه بپرسید توپ کجا رفت؟ او را تشویق کنید که در ظرف را باز کند و توپ بیرون بیفتد مثل جعبه هایی که دلقکی بیرون می پرد، بیرون افتادن توپ هم برای او جالب خواهد بود. این بازی راهی است که به کودک می آموزد که چیزهایی که او نمی بیند ممکن است وجود داشته باشد. این بازی، آموزش ثبات شیء است.

۲) وسایل آشپزخانه:

ظرفهای پلاستیکی یا ظروف ماست و یا کاسه های نشکن برای این بازی مناسب می باشد. از این ظروف برای ایجاد یک برج استفاده کنید، به کودکتان کمک کنید که برج را بریزد، این فعالیت به او درس خواهد داد که نشانه گیری هدف را بیاموزد در حالی که ریزش و چیدن را هم یاد خواهد گرفت.

۳) می توانم صدا را بشنوم:

راه دیگر برای تقویت مفهوم ثبات شیء به وسیله مخفی کردن یک اسباب بازی صدادار زیر پتو و یا حوله است. ابتدا اسباب بازی را به طور جزئی با پتو بپوشانید سپس صدای اسباب بازی را در بیاورید و او را تشویق کنید که اسباب بازی را پیدا کند، دوباره اسباب بازی را پنهان کنید، البته این بار به صورت کامل، بازی را تکرار کنید، در صورت پیدا کردن اسباب بازی، کودکتان را تشویق کنید.

۴) بازی آبی:

زمان حمام را به زمان اکتشاف و بازی تبدیل کنید. قاشق های پلاستیکی و آب پاش و کاسه های پلاستیکی را در وان کودکتان بگذارید، او با آنها ریزش آب را خواهد دید و از آنها لذت خواهد برد. تفریح دیگری هم می توان کرد، یک اسفنج را به کودکتان بدهید اسفنج را خیس کنید، او از فشار دادن اسفنج و ریزش آب لذت می برد.

۵) مامان خوابه!

نزدیک کودکتان بنشینید البته این کار بستگی به سن کودکتان دارد می توانید او را بخوابانید. به او بگویی که قصد دارید که بخوابید و چشمهایتان را ببندید بعد از چند ثانیه چشمهایتان را باز کنید و مشتاقانه به او سلام کنید یا زمان را به او بگویید مثلاً صبح بخیر یا عصر بخیر که او زمانها را هم درک کند. دیدن چشمهای مامان که باز است و شنیدن صدای تبریکش معمولاً ایجاد خنده خواهد کرد بعد از چند دورِ، مکث خود را هنگام خواب بیشتر کنید احتمال هست که کودک حدود ۶ ماهتان و یا بیشتر شروع به جیغ زدن کند و یا حتی به صورت شما ضربه بزند تا شما بیدار شوید!

۶) بازی با برگها:

با کودکتان به بیرون از خانه بروید، تنوعی از برگها را برای او جمع کنید، به او اجازه بدهید آنها را بلند کند و با دستانش بازرسی کند، بدیهی است که با نظارت شما. برخی از برگها را چروک کنید تا او آنها را بازرسی کند و عمل چروک کردن را بیاموزد که این کار در برگهای خشک صدا هم خواهد داشت. با استفاده از یک برگ بزرگ بازی دالی موشه را با او انجام دهید.

۷) بازی غلتکی:

کودکتان را روی زمین در مقابلتان بنشانید و یک ماشین اسباب بازی را روی زمین حرکت دهید او را تشویق کنید که بعد از شما این کار را انجام دهد سعی کنید که رفت و آمد ماشین را با او ادامه دهید. این کار جلو و عقب رفتن و چرخاندن و حرکت اجسام را به او یاد خواهد داد.

۸) نقاشی:

این بازی کمی کثیف کاری است اما برای کودکتان بسیار جالب خواهد بود. کودک ۸ تا ۱۲ ماهتان را روی صندلیش یا روی زمین بنشانید. در مقابل او یک برگه و چندین غدای پوره ای رنگی که صاف شده است قرار دهید، او را تشویق کنید که با دستانش نقاشی کند، خواهید دید که او شاهکار خواهد ساخت. می توانید غذاها را در صورت اجازه پزشک بافت دار تهیه کنید(به دلیل در دهان بردن کودک) که نقاشی او بافت دار باشد.

۹) بافتهای متفاوت:

چندین موضوع بافت دار را به کودک ۱۰ تا ۱۲ ماهتان بدهید، مثلاً یک تکه مقوا، روسری نرم، تکه های چمن و ماسه و ... حتماً تا انتهای بازی در کنار او باشید و مراقب باشید چیزی را در دهانش نگذارد. همراه هم همه چیز را بازرسی کنید، خواهید بفهمید که او از چه بافتی بیشتر خوشش خواهد آمد مخمل کبریتی یا پشم گوسفند؟

۱۰) بازی با رنگها:

برای کودک ۱۰ تا ۱۲ ماهتان اسباب بازی های رنگی و یا وسایل آشپزخانه رنگی تهیه کنید و به او کمک کنید که اسباب بازیهای با رنگ مشابه را در کنار هم بگذارد. مثلاً سیب قرمز و ماشین قرمز و توپ قرمز باید در یک طرف باشد. در این بازی به او کمک می کنید که کم کم با رنگها آشنا شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۶:۵۲
لیلا تقی زاده

سوال اساسی که هر نفر قبل از ازدواج باید از خودش بپرسد:

مشاوره تلفنی ازدواج


 مشاوره ازدواج اول: چرا می خواهی ازدواج کنی؟
(چه انگیزه ای باعث می شود شما بخواهید ازدواج کنید، آیا صرفا نیاز های روحی روانی، عاطفی یا حتی جنسی است یا واقعا از عمق وجود نسبت به زندگی زناشویی و مشترک احساس رغبت می کنید، چقدر ملاک ها و معیار های شما درست و همیشگی است، کمی بیشتر فکر کنید!)

مشاوره ازدواج


 مشاوره ازدواج دوم: چه کسانی مشوق شما برای ازدواج هستند؟
(چقدر از صمیم قلب و بدون در نظر گرفتن خانواده و یا اجتماع مایل به ازدواج هستید و تا چه اندازه محیط زندگی شما سبب این اتفاق شده است، مشوقان شما چه کسانی هستند و تا چه اندازه محیط، نیازها و یا دیگران سبب گرمی رابطه شما شده اند)

مرکز مشاوره ازدواج


 مشاوره ازدواج سوم: بعد از ازدواج چه چیزهایی بدست می آورید که هم اکنون ندارید؟
(دقیقا باید بدانید که بعد از ازدواج چه چیزهایی عایدتان می شود، هرگز فراموش نکنید که چیزهای باارزشی را هم از دست خواهید داد!)

مرکز مشاوره ازدواج


مرکز مشاوره ازدواج چهارم: چقدر بعد از ازدواج ممکن است شخصیت شما تغییر کند؟
(همسر و شریک شما شخصیت فعلی شما را ملاک یک عمر زندگی خویش قرار داده است، اگر فکر می کنید که ممکن است در آینده شخصیت شما تغییر کند وهنوز ثبات شخصیتی ندارید پس باید بیشتر به این موضوع بپردازید!)

مرکز مشاوره ازدواج


 مشاوره ازدواج پنجم: چقدر احتمال می دهید شخصیت همسر شما بعد از ازدواج تغییر کند؟
(شناخت درست شما سبب بروز اتفاقات خوب می شود و شناخت ناقص یا بعضا اشتباه سبب بروز پشیمانی خصوصا در مقوله ازدواج! پس به این مساله بخوبی دقت کنید و در این موارد مشاوره ازدواج الزامی می باشد!)

بهترین مشاوره ازدواج


 مشاور ازدواج ششم: آیا دوست دارید مادر یا پدر باشید؟
(چقدر آمادگی ازدواج را دارید، آیا می دانید تعهد یک مادر و یا یک پدر چیست؟ آیا با نحوه ایجاد کانون خانواده آشنایی دارید و راه های ساخت کانون خانواده خویش را می شناسید و در مسیر درست گام برمی دارید؟!)

مرکز مشاوره ازدواج


مشاور ازدواج هفتم: چقدر به همسر خود بعنوان یک تکیه گاه نگاه می کنید؟
(آیا می دانید که گاهی اوقات تکیه کردن به شخص خاصی میتواند بسیار شکننده و تخریب کننده باشد و گاهی سبب سازندگی و تشکیل یه خانواده پایدار و کامل شود، وابستگی شما به همسرتان از یک نظر خوب و نظر دیگر بد است، بسته به شخصیت شما در خانواده این مساله تعیین کننده است!)

مشاور ازدواج


مرکز مشاوره ازدواج هشتم: پدر و مادر شما چقدر در شکل گیری این رابطه موثر بوده اند؟
(حتما توجه داشته باشید که ازدواج اتصال دو خانواده به یکدیگر است و نه اتصال دو فرد پس الزاما باید میزان سازگاری دو خانواده، سطح فرهنگی و مذهبی دو خانواده نیز توسط مشاور سنجیده شود، از سوی دیگر پدر و مادر بعنوان نزدیک ترین افراد خانواده فعلی به شما نقش مهمی در تصمیمگیری شما دارند، پس اینکه پدر و مادر شما چقدر در شکل گیری این رابطه دخیل بوده اند هم می تواند خوب باشد و سبب اطمینان از تصمیم شما باشد و هم می تواند مساله غیرعقلانی باشد که صرفا با یک خواستگاری سنتی و حمایت والدین شماانجام گرفته است، که چنین ازدواجی می تواند خطرناک باشد و نیاز به انجام تست های مرتبط بهمراه مشاوره ازدواج دارد، از سوی دیگر تا چه اندازه قومیت ها مذهب ها و سنت های مشترک بین خانواده شما و همسرتان وجود دارد، عدم وجود این پیوندها در آینده سبب تشدید اختلاف شما خواهد شد.)

مرکز مشاوره ازدواج


مشاوره آنلاین ازدواج نهم: آیا فکر می کنید بقدر کافی همسرتان را می شناسید؟
( آیا در لحظات شادی، خشم ، ناراحتی و .... بقدر کافی در کنار همسر آینده تان بوده اید! و آیا بدرستی او را می شناسید!)

 مشاوره ازدواج


مرکز مشاوره ازدواج دهم: چقدر همسرتان را دوست دارید؟
(افرادی هستند که میزان دوست داشتن همسرشان در قبل و بعد از ازدواج تغییر می کند، اگر چشم هایتان را ببندید و به قلبتان مراجعه کنید متوجه می شوید که این کلمات را تنها از روی عادت و یا بدلیل قرار گرفتن در این شرایط خاص بیان می کنید و آیا ممکن است زمانی که شرایط بعد از ازدواج تغییر می کند دیگر میلی به دوست داشتن همسر خود نداشته باشید و لذا با ازدواج در واقع دارید مشکلات جدیدی را در زندگیتان شروع می شود، پس قبل از اتخاذ هر تصیمیم مهمی به مراکز معتبر مورد تایید کانون مشاوران ایران مراجع کنید، ) برای اولین بار انجام تست های ازدواج در مراکز کانون انجام می گیرد و شما بطور دقیق با میزان تطابق معیارهایتان با همسرتان آشنا می شوید!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۶:۳۶
لیلا تقی زاده